Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enBoreham, Nick; Morgan, Colin
TitelA sociocultural analysis of organisational learning.
QuelleIn: Oxford review of education, 30 (2004) 3, S. 307-325Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
BeigabenLiteraturangaben 38
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0305-4985
SchlagwörterEmpirische Forschung; Empirische Untersuchung; Soziokulturelle Kompetenz; Erwachsenenbildung; Großbritannien; Unternehmen; Lerntheorie; Praxisbezug; Projekt; Analyse; Empirische Forschung; Lerntheorie; Projekt; Lernende Organisation; Unternehmen; Erwachsenenbildung; Analyse; Praxisbezug; Großbritannien
AbstractThis paper reports a three-year empirical investigation into organisational learning in a large industrial complex, with the aim of clarifying the practices of organisational learning and interpreting them within sociocultural learning theory. A sociocultural model is proposed which identifies dialogue as the fundamental process by which organisations learn, and relational practices as the social structure which embeds the dialogue and makes it sustainable in a potentially conflictual environment. Three relational practices are analysed in detail: opening space for the creation of shared meaning, reconstituting power relationships and providing cultural tools to mediate learning. A pedagogy of organisational learning is defined in terms of participation in these practices, either as the carrier of a practice or as the facilitator of participation by others. The theoretical requirement that adult learning must be autonomous is reconciled with the concept of collective learning in pursuit of organisational goals by rejecting the notion of an individually-contained self in favour of a relational concept of the self, in which autonomy is achieved by building relationships with others. (DIPF/orig./Ba.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2005_(CD)
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Oxford review of education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: