Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inSchriewer, Jürgen
TitelL'internationalisation des discours sur l'éducation: adoption d'une idéologie mondiale ou persistance du style de reflexion systémique spécifiquement nationale??
Gefälligkeitsübersetzung: Internationalisation of discourses on education: adopting an international ideology or keeping the "systemic approach" on a national basis?
QuelleIn: Revue française de pédagogie, (2004) 146, S. 7-26Verfügbarkeit 
BeigabenDiagramm 3; Tabellen 2; Literaturangaben 61; Anhang 1
Sprachefranzösisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0556-7807
SchlagwörterBildungstheorie; Bildungsforschung; Internationalisierung; Globalisierung; Internationaler Vergleich; Welt; China; Russland; Spanien
AbstractThe comparative analysis of a body of publications guides the reader through the evolution of the educational discourses in China, USSR and Spain during the XXth century. The aim of this research is to confirm or to invalidate the existence of a type of common educational discourse adopted on a world-wide scale, more precisely of an international ideology supposedly unifying the different conceptions of the educational world as well as the reforming choices of the various countries concerned. One has of course the proceed with caution on such ground. Indeed the article puts forward that, far from expressing progressive and irrepressible homogenisation of national views, the sets of themes running trough the specialized publications disclose alternations of stages displaying vivid interest for foreign reflections and models and of stages focused on national concerns. As far as the latter case is concerned, ideological reasons are to be found of course, when the stages go with authoritarian and cut off regimes in the countries at stake - even if the regimes may have in some instances welcome foreign views at first - but not only. Cultural reasons which attest, when the countries open up, a desire to draw from native, historical, traditional sources, are to be taken into account too. (DIPF/ orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2005_(CD)
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Revue française de pédagogie" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: