Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enStephens, Paul; Tonnessen, Finn E.; Kyriacou, Chris
TitelTeacher training and teacher education in England and Norway: a comparative study of policy goals.
QuelleIn: Comparative education, 40 (2004) 1, S. 109-130Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
BeigabenLiteraturangaben 33
Spracheenglisch; englische Zusammenfassung
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0305-0068
SchlagwörterBildungstheorie; Bildungsinhalt; Kompetenz; Inhaltsanalyse; Vergleichsuntersuchung; Bildungspolitik; Lehrerausbildung; Junglehrer; Lehrerrolle; Lernziel; Berufsausbildung; Qualifizierung; Ausbildungsprogramm; Postgraduiertenstudium; Kurs; Internationaler Vergleich; Praxisbezug; Reform; England; Großbritannien; Norwegen
AbstractIn this paper, the authors examine the complementary and differing state-defined roles of beginning schoolteachers in England and Norway by investigating centrally mandated initial teacher preparation programmes in both countries. Through comparative analysis, the authors get to see the roles that policy-makers in London and Oslo seek to confer upon the educators of future generations of schoolchildren, as well as exploring opportunities for cross-cultural policy. In broad terms, it was found that centrally prescribed initial teacher training in England is... a training model that seeks to induct trainee teachers into the practical skills and willingness necessary for: instructing pupils in National Curriculum subjects, managing classroom activities, setting homework to consolidate and extend classroom work and providing pupils with a safe learning environment. Centrally prescribed initial teacher education in Norway is... an educative model whose goal is to help student teachers to: reflect and act upon the practical implications of educational theory, instruct pupils in National Curriculum subjects, display leadership in the classroom, act as a member of a caring profession, promote Norwegian values and provide pupils with a safe learning environment. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2005_(CD)
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Comparative education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: