Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
InstitutionOECD
TitelInnovation in the knowledge economy.
Implications for education and learning.
QuelleParis: OECD (2004), 96 S.Verfügbarkeit 
BeigabenLiteraturangaben
ZusatzinformationInhaltsverzeichnis
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
ISBN92-64-10560-3
SchlagwörterWissensgesellschaft; Kommunikationstheorie; Primarbereich; Sekundarbereich; Ökonomie; Innovation; Internationale Organisation; Informationstechnologie; Wissensmanagement
AbstractThis report explores some key determinants of innovation in new circumstances and their implications for the advance of knowledge in a particular sector - primary and secondary education. Chapter 1 starts by setting out very broadly some economic fundamentals that operate today in our knowledge-based societies. Chapter 2 focuses more specifically on four sources of innovation and the potential capacity of the education sector to develop them. The four sources are: science, users and doers of practical experiments, modular structures in industrial systems and ICTs. The important thing for policy makers is not to neglect the potential usefulness of any of these sources as four prime drivers of innovation in the knowledge economy. Public availability of knowledge plays an essential role in all four of these aspects of innovation, and Chapter 3 goes on to look at the particular issue of the public and private ownership of knowledge as a key feature of knowledge economies. (DIPF/orig./Ba.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2005_(CD)
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: