Literaturnachweis - Detailanzeige
Autor/inn/en | Boudard, Emmanuel; Morlaix, Sophie |
---|---|
Titel | Accumuler le capital humain tout au long de la vie: Quels facteurs prédictifs de la participation à la formation permanente? |
Quelle | In: International review of education, 49 (2003) 5, S. 509-524Infoseite zur Zeitschrift |
Beigaben | Literaturangaben 24; Tabellen 2; Grafiken 3 |
Sprache | französisch; deutsche Zusammenfassung; englische Zusammenfassung; französische Zusammenfassung; russische Zusammenfassung; spanische Zusammenfassung |
Dokumenttyp | gedruckt; Zeitschriftenaufsatz |
ISSN | 0020-8566 |
Schlagwörter | Bildungsforschung; Methode; Datenanalyse; Lesefertigkeit; Humankapital; Bildungsindikator; Statistik; Erwachsenenbildung; Alphabetisierung; Internationaler Vergleich; Modell |
Abstract | This article addresses the main predictors of adult education, using statistical methods different from those generally used by social science researchers. Its aim is twofold. First, it seeks to explain in a simple and comprehensible manner the methodological value of these methods (in relation to the use of structural models); secondly, it demonstrates the concrete usefulness of these methods on the basis of a recent piece of research on the data from the International Adult Literacy Survey (IALS). (DIPF/Orig.). |
Erfasst von | DIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main |
Update | 2005_(CD) |