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Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inWarnecke, Tilmann
TitelVorsicht, Fettnäpfchen!
Was bedeutet es eigentlich "Interkulturelle Kompetenz" zu studieren?
QuelleIn: Letter / Deutscher Akademischer Austauschdienst, 23 (2003) 3, S. 10-13Verfügbarkeit 
BeigabenAbbildungen 8
Sprachedeutsch; englische Zusammenfassung
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterKommunikation; Kompetenzerwerb; Interkulturelle Bildung; Interkulturelles Lernen; Studiengang; Asien; Berlin; China; Deutschland
AbstractDeutsche Wissenschaftler kooperieren mit chinesischen Forschern, Unternehmer verhandeln mit russischen Geschäftspartnern, Studenten zieht es an südafrikanische Universitäten. Immer mehr Hochschulen stellen sich auf diesen Trend ein und verhelfen ihren Absolventen zu mehr Kompetenz für den Job oder Studienaufenthalt im Ausland. Es geht um das Eintauchen in eine andere Kultur. (HoF/Text übernommen).

German academics cooperating with Chinese researchers, managers negotiating with Russian business associates, students drawn to South African and Australian universities: In our globalised world, exchange with foreign countries is becoming ever more important. Yet, only very few know how they can avoid putting their foot in it time and time again when dealing with people from other cultures. Although numerous business etiquette courses in Germany have certainly meanwhile helped many realise that loud noseblowing during a business lunch in Tokyo can hold up negotiations. However, these seminars generally do not teach you how to prepare for foreign cultures beyond the don't-blow-your-nose level. Intercultural competence or communication is the magic world, and Germany's universities are now discovering that academics from the humanities and social sciences can best prepare young people for the challenges of a globalised world. More than 20 universities meanwhile offer programmes in intercultural communication and in so doing pursue ambitious goals. (HoF/text adopted).
Erfasst vonInstitut für Hochschulforschung (HoF) an der Martin-Luther-Universität Halle-Wittenberg
Update2005_(CD)
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