Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enStephen, Christine; Cope, Peter
TitelAn inclusive perspective on transition to primary school.
QuelleIn: European educational research journal, 2 (2003) 2, S. 262-276Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext kostenfreie Datei (1); PDF als Volltext (2)  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
BeigabenLiteraturangaben 15
Spracheenglisch; englische Zusammenfassung
Dokumenttyponline; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1474-9041
DOI10.2304%2Feerj.2003.2.2.5
SchlagwörterPädagogik; Empirische Untersuchung; Soziale Situation; Individualität; Persönlichkeitsentwicklung; Soziale Erfahrung; Großbritannien; Grundschule; Integration; Kind; Pädagogik; Schottland; Schüler; Schule; Persönlichkeitsentwicklung; Soziale Situation; Vorschule; Individualität; Kind; Vorschule; Schule; Übergang; Grundschule; Schüler; Lernumgebung; Lernvoraussetzungen; Differenzierender Unterricht; Integration; Großbritannien; Schottland
AbstractDespite a commitment to inclusion and equality in the national priorities for school education in Scotland, the experience of children as they move from pre-school to primary school falls short of being an inclusive experience for all, and some children are at risk of becoming disengaged from education at the beginning of their school career. In this article, the process of transition to school is examined through the 'lens' of inclusion. The data comes from a study of the experience of 27 children during their first year in school. It was clear that teachers saw transition to school as a one-way process in which children had to 'fit in' to school, and did not see it as their task to respond to the diversity of children's preferences, previous experiences or background. It is argued that the teachers' approach is akin to adopting a medical or individual model of inclusion (locating the difficulties in the child) rather than a social model that looks for the source of difficulties in the mismatch between the environment and the child's needs. Adopting a social model allows for barriers to inclusion at the beginning of primary school to be identified and some of the barriers that children experience are explored, with illustrations from the data. (DIPF/Orig.)
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2005_(CD)
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "European educational research journal" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: