Literaturnachweis - Detailanzeige
Autor/inn/en | Carbonell, Jaume; Simó, Núria; Tort, Antoni |
---|---|
Titel | Scolarisation, immigration et politiques éducatives locales. Le cas de Vic (Catalogne, Espagne) Dossier - Dynamiques multiculturelles et politiques scolaires en Europe. Gefälligkeitsübersetzung: Schooling, immigration and local educational policies. |
Quelle | In: Revue française de pédagogie, (2003) 144, S. 49-56 |
Beigaben | Literaturangaben 9 |
Sprache | französisch |
Dokumenttyp | gedruckt; Zeitschriftenaufsatz |
ISSN | 0556-7807 |
Schlagwörter | Beziehung; Soziale Integration; Bildungspolitik; Diskriminierung; Europa; Grundschule; Integration; Katalonien; Kind; Schüler; Schulpolitik; Spanien; Lehrerkollegium; Soziale Integration; Bildungspolitik; Schulpolitik; Öffentliche Schule; Reform; Schulentwicklung; Privatschule; Beziehung; Schulgemeinde; Schulorganisation; Schülerzahl; Minderheit; Kind; Öffentliche Schule; Schulentwicklung; Schulorganisation; Schülerzahl; Schulgemeinde; Grundschule; Privatschule; Lehrerkollegium; Schüler; Diskriminierung; Integrationspolitik; Integration; Reform; Minderheit; Schülergruppe; Migrant; Europa; Katalonien; Spanien |
Abstract | In 1997, the process of merging four primary schools to produce two larger schools started in the city of Vic ( Catalonia). This step was taken in order to deal with the increasing concentration of school children from immigrant families in two of the merged schools. It has led to changes in the distribuition of the educational centres in the city. At the same time all the city schools, both public and state- maintained private, agreed to accept a similar number of pupils from immigrant families. This situation has implications on: a) educational policy; b) the internal organisation of the merged schools; c) the work of local social agencies. (DIPF/orig.) |
Erfasst von | DIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main |
Update | 2005_(CD) |