Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inJackson, Carolyn
TitelTransition into higher education: gendered implications for academic self-concept.
QuelleIn: Oxford review of education, 29 (2003) 3, S. 331-346Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
BeigabenLiteraturangaben 61; Tabellen 1; Grafiken 1
Spracheenglisch; englische Zusammenfassung
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0305-4985
SchlagwörterEmpirische Untersuchung; Selbsteinschätzung; Selbstkonzept; Übergang; College; Hochschulbildung; Studium; Universität; Seminar; Leistung; Student; England; Großbritannien
AbstractThis paper focuses on the impact of the transition into higher education upon facets of students' academic self-concept. Drawing upon data collected from undergraduate students at three universities in the north of England it considers the question: does moving from a relatively small pond (sixth form or college) where many students are likely to feel like fairly 'big fish', to a larger pond (university) where most students are likely to feel like much 'smaller fish', affect academic self-concepts? Results suggest that self-concept changes are gender-specific. Overall, female students displayed a significant decline in academic self-concepts in some domains over the transition into higher education, whilst the self-concept levels of the men did not change significantly. A number of possibilities are explored to explain the gendered nature of this finding. (DIPF/Orig.)
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2004_(CD)
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Oxford review of education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: