Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inSarangapani, Padma M.
TitelIndigenising curriculum: questions posed by Baiga vidya.
QuelleIn: Comparative education, 39 (2003) 2, S. 199-209Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
BeigabenLiteraturangaben 37
Spracheenglisch; englische Zusammenfassung
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0305-0068
SchlagwörterBildungsinhalt; Wissen; Formale Bildung; Bildungspolitik; Curriculum; Indien; Lernen; Schule; Tradition; Unterricht; Wissen; Bildungspolitik; Bildungsinhalt; Ethnische Gruppe; Indigenes Volk; Formale Bildung; Schule; Lernen; Curriculum; Unterricht; Tradition; Ethnische Gruppe; Indigenes Volk; Indien
AbstractThe Baiga are a small tribe inhabiting the forested regions of Central India. They are known for their extensive knowledge of forests and healing. A local pedagogic tradition supports the transmission of this knowledge from expert practitioner-gurus to their chelas or novices. The knowledge system is local and oral. The pedagogic tradition and socialisation which supports its transmission is marked by these qualities as also the subsistence level of production and the lack of centralised authority in the organisation of the tribe, and in children's lives. This paper explores the disjunction between this and formal schooling whose pedagogic practices and curriculum presume a literate tradition: where knowledge is decontextually presented in texts and children are already socialised to accept pedagogic/adult authority. In the present Indian context where there is a growing emphasis on incorporating indigenous knowledges into the school curriculum, the paper raises questions on the epistemological feasibility of such an inclusion. (DIPF/Orig.)
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2004_(CD)
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Comparative education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: