Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enWierstra, Ronny F. A.; Kanselaar, Gellof; Linden, Jos L. van der; Lodewijks, Hans G. L. C.; Vermunt, Jan D.
TitelThe impact of the university context on European students learning approaches and learning environment preferences.
Gefälligkeitsübersetzung: Der Einfluss des Hochschulkontexts auf den Zugang der Studenten zum Lernen und die Bevorzugung des Lernumfeldes.
QuelleIn: Higher education, 45 (2003) 3, S. 503-523Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
BeigabenLiteraturangaben 40; Tabellen 6; Abbildungen 4
Spracheenglisch; englische Zusammenfassung
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0018-1560; 1573-174X
DOI10.1023/A:1023981025796
SchlagwörterLernsituation; Sozialisation; Lernen; Lernhandeln; Lernmotivation; Lernverhalten; Selbstständiges Lernen; Lernkompetenz; Lernkultur; Lehrmethode; Lernmethode; Lernorganisation; Lernort; Lehre; Standort; Studium; Studentenaustausch; Studienverhalten; Akademischer Austausch; Auslandsstudium; Hochschule; Einflussfaktor; Erfahrungsbericht; Interaktivität; Studentenschaft; Student; Ausland; Europa; Niederlande
AbstractThis article describes experiences of 610 Dutch students and 241 students from other European countries who studied at least three months abroad within the framework of an international exchange program. The Dutch students went to a university in another European country and the foreign students went to a Dutch university. By means of a questionnaire students' perceptions of three main characteristics of the university learning environment were measured concerning the home university, the host university and the ideal learning environment. The students were also asked about their way of learning at the home university and at the host university, in particular about the extent of constructive learning and reproductive learning. Evidence was found for the influence of aspects of the learning environment on the two learning approaches; e.g., a learning environment characterized as student-oriented discourages reproductive learning and promotes constructive learning, especially when conceptual and epistemological relations within the learning domain are stressed. The learning environment preferences of the students were partly related to their learning orientations at the home university, but they were strikingly similar for students from different countries. There was a strong preference for those learning environment aspects that promote constructive learning. (HRK/text adopted).
Erfasst vonInstitut für Hochschulforschung (HoF) an der Martin-Luther-Universität Halle-Wittenberg; Hochschulrektorenkonferenz, Bonn
Update2004_(CD)
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Higher education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: