Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inArtiles, Alfredo J.
TitelSpecial education's changing identity.
Paradoxes and dilemmas in views of culture and space.
QuelleIn: Harvard educational review, 73 (2003) 2, S. 164-202Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
BeigabenLiteraturangaben 127; Grafiken 1
Spracheenglisch; englische Zusammenfassung
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0017-8055
SchlagwörterForschung; Kind; Regelschule; Schulische Integration; Lernbehinderung; Sprachbarriere; Raumbegriff; Behinderung; Sonderpädagogik; Sonderschule; Kulturbegriff; Theorie; Ausländer; Ethnische Minderheit; USA
AbstractIn this article, [the author] identifies "paradoxes and dilemmas" faced by special education researchers and practitioners who are seeking to create socially just education systems in a democratic society that is currently marked by an increasing complexity of difference. He argues that the two primary discourse communities - inclusion and overrepresentation - must engage in a fuller dialogue and recognize the "troubling silences" within and between their respective literatures. Placing his analysis within the larger political context of current efforts and debates over educational reform, the author gives readers a broad overview of the literature on inclusion and overrepresentation. He then presents a multilayered analysis of culture and space that identifies the limitations of current research, while offering new possibilities and directions for the field. [The author] concludes that unless researchers and practitioners surface their assumptions about difference, as well as culture and space, the special education field will continue to perpetuate the silences that threaten the educational and life needs of historically marginalized students. (DIPF/Orig.)
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2004_(CD)
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Harvard educational review" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: