Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inClarke, Prema
TitelCulture and classroom reform.
The case of the District Primary Education Project, India.
QuelleIn: Comparative education, 39 (2003) 1, S. 27-44Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
BeigabenLiteraturangaben 40; Tabellen 1; dokumentarischer Anhang
Spracheenglisch; englische Zusammenfassung
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0305-0068
SchlagwörterEmpirische Untersuchung; Denken; Einstellung (Psy); Kultureinfluss; Denken; Indien; Lehrer; Lernen; Unterricht; Unterrichtsmethode; Reform; Unterrichtsprozess; Lehren; Unterrichtsstil; Primarbereich; Lehrer; Lernen; Lehren; Unterrichtsgestaltung; Unterrichtsmethode; Unterrichtsprozess; Unterrichtsstil; Unterricht; Reform; Indien
AbstractReform in teaching and learning forms one of the basic dimensions of educational reform. This study explores the impact of the reform process on teacher thinking and classroom practice in the [above mentioned] project. Using both qualitative and quantitative methodologies, a variety of aspects dealing with teaching and learning are examined in order to understand the extent to which changes are taking place in the classroom. The study analyses the impact of four cultural constructs, which frame teaching and learning in India: holism as a shared worldview that encourages openness to regulation; the hierarchical structure as a regulative social framework; knowledge as discovered and attested collectively; and the 'sense of duty' that defines the role of the teacher (and student). The conclusion of the study is that while there are observable changes in the classroom in the use of instructional aids and activities during instruction, the essential characteristics of traditional practice, namely rote and repetition has not changed. Both teachers' openness and resistance to reform are portrayed as embedded in the cultural construction of teaching and learning. (DIPF/Orig.)
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2004_(CD)
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Comparative education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: