Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enBoo, Hong-Kwen; Watson, J. R.
TitelProgression in high school students' (aged 16-18) conceptualizations about chemical reactions in solution.
QuelleIn: Science education, 85 (2001) 5, S. 568-585Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0036-8326
SchlagwörterVorstellung (Psy); Schüler; Lernprozess; Chemie; Chemische Reaktion
AbstractThe purpose of this study was to explore the development over time of students' understandings of the concept of chemical reaction in the context of two familiar reactions in solution. The study is based on interviews of 48 students, aged 16-18, who had been successful in their year 11 examinations and had selected to study chemistry as one of their advanced level subjects in year 12 (age 16-17) and year 13 (age 17-18). All the students were interviewed (on a one-to-one basis) twice, once in year 12 and again in year 13, allowing progression in their understanding to be studied. The results show that students made some progress in their understanding of the concept of chemical reaction, but some fundamental misconceptions remained.
Erfasst vonArbeitsgruppe Didaktik der Physik, Universität Kassel
Update2003_(CD)
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Science education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: