Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inArthur, Jo
TitelPerspectives on educational language policy and its implementation in African classrooms.
A comparative study of Botswana and Tanzania.
QuelleIn: Compare, 31 (2001) 3, S. 347-362Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
BeigabenLiteraturangaben 64
Spracheenglisch; englische Zusammenfassung
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0305-7925
SchlagwörterUnterricht; Sprache; Sprachgebrauch; Bilingualer Unterricht; Englisch; Englischunterricht; Muttersprache; Muttersprachlicher Unterricht; Sprachpolitik; Internationaler Vergleich; Botswana; Tansania
AbstractIn these two African societies the role played by English, the ex- colonial language, is challenged by a national lingua franca ... . In examining debate over educational language policy in the two countries, the author takes into account political and economic differences, but also identifies parallels in the hierarchical evaluation of languages. In relation to the likely future direction of policy change, and in considering particularly the viability of English as a teaching medium, it is argued that descriptions of classroom practice are necessary to inform effective educational language planning. ... In the conclusion it is argued that more creative and effective teaching and learning will be facilitated in Botswana and Tanzania classrooms by pedagogics which are explicitely bilingual, and that this has implications for the official separation of languages which is part of the present policy on both countries. (DIPF/orig.)
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2003_(CD)
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Compare" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: