Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enZhixin, Su; u.a.
TitelChoices and commitment.
A comparison of teacher candidates' profiles and perspectives in China and the United States.
QuelleIn: International review of education, 47 (2001) 6, S. 611-635Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
BeigabenLiteraturangaben 27; Grafiken 4
Spracheenglisch; deutsche Zusammenfassung; englische Zusammenfassung; französische Zusammenfassung; russische Zusammenfassung; spanische Zusammenfassung
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0020-8566
SchlagwörterEmpirische Untersuchung; Fallstudie; Einstellung (Psy); Zufriedenheit; Soziale Herkunft; Lehramtsstudent; Motivation; Sozialer Status; Arbeit; Berufsethos; Berufslaufbahn; Berufswahl; Internationaler Vergleich; China; USA
AbstractThe article reports on a comparative study which aimed at "understanding and comparing the profiles and entry perspectives of Chinese versus American teacher candidates. The researchers demonstrate that there are both similarities and differences in the demographic characteristics of the ... candidates. The Chinese education students came from less privileged backgrounds in socioeconomic status and academic preparation. Although they share some of the noble ideas about becoming teachers, the overwhelming majority of the Chinese students do not intend to commit to teaching as a lifelong career. They cite low status of the teaching profession and the poor benefits for teachers as primary reasons for leaving teaching. The researchers urge Chinese and Amercan policy makers and teacher educators to revise their policies and practices in light of the study findings in order to recruit qualified young people into teacher education programs and more importantly to retain good teachers in the profession. (DIPF/orig.)
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2003_(CD)
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "International review of education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: