Literaturnachweis - Detailanzeige
Autor/inn/en | Gray, David; Chadwick, Alan |
---|---|
Titel | Museums: Using keyworkers to deliver lifelong learning. |
Quelle | In: International review of education, 47 (2001) 5, S. 427-441Infoseite zur Zeitschrift |
Beigaben | Literaturangaben 8 |
Sprache | englisch; deutsche Zusammenfassung; englische Zusammenfassung; französische Zusammenfassung; russische Zusammenfassung; spanische Zusammenfassung |
Dokumenttyp | gedruckt; Zeitschriftenaufsatz |
ISSN | 0020-8566 |
Schlagwörter | Empirische Untersuchung; Öffentlichkeitsarbeit; Museumspädagogik; Erwachsenenbildung; Internationaler Vergleich; Museum; Großbritannien; Irland; Schweden |
Abstract | The article describes a major study of the activities of keyworkers ( mediators between museums and their public) within the context of the museums' contribution to lifelong learning and to overcoming cultural exclusion. Field studies were undertaken in the UK, Ireland and Sweden based upon life projects with keyworkers who were subsequently interviewed about their roles, professional development needs and attitudes. ... From these studies, the research was able to articulate key recommendations for developing museum policy on keyworkers to enhance adult learning through museums. (DIPF/orig.) |
Erfasst von | DIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main |
Update | 2003_(CD) |