Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enTuijl, Cathy van; Leseman, Paul P. M.; Rispens, Jan
TitelEfficacity of an intensive home-based educational intervention programme for 4- to 6-year-old ethnic minority children in the Netherlands.
QuelleIn: International journal of behavioral development, 25 (2001) 2, S. 148-159Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
BeigabenLiteraturangaben 55; Tabellen 3
Spracheenglisch; englische Zusammenfassung
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0165-0254
SchlagwörterErziehung; Empirische Untersuchung; Kognitive Entwicklung; Mutter-Kind-Beziehung; Mutter; Förderungsmaßnahme; Familienerziehung; Kind; Beratung; Sprachentwicklung; Sprachförderung; Lesenlernen; Rechnen; Elternberatung; Elternbildung; Elterntraining; Sprachpädagogik; Effizienz; Kompensation; Ethnische Gruppe; Benachteiligtes Kind; Marokkaner; Migrant; Türke; Niederlande
AbstractThe paper reports the results of a programme for children at risk of educational failure. The programme, Opstap Opnieuw ("Step-up Anew"), was developed in the Netherlands as an alternative to the well known HIPPY-programme, of which a Dutch version was carried out in the early 1990s for ethnic minority groups, without apparent success. Building on the basic intervention stategy of HIPPY (i. e. involving mothers and paraprofessional aides), a new curriculum was developed based on recent theoretical insights in cognitive and language development, and emergent literacy and numeracy. The programme was carried out with Turkish and Maroccan immigrant families. For the Turkish group, the results were partly positive: There were modest effects of the programme on cognitive development and emergent numeracy, small effects on Turkish language development, but no effects on Dutch language development. In contrast, for the Maroccan group the effects were disappointing. (DIPF/orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2002_(CD)
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "International journal of behavioral development" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: