Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inPrice, Jeremy N.
TitelAction research, pedagogy and change: the transformative potential of action research in pre-service teacher education.
QuelleIn: Journal of curriculum studies, 33 (2001) 1, S. 43-74Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch; englische Zusammenfassung
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0022-0272
SchlagwörterSchule; Schulkultur; Lehrerausbildung; Lehrerverhalten; Lehrer-Schüler-Interaktion; Lehren; Praxiserfahrung; Berufsanfänger
AbstractAlthough action research is recognized as an important tool in promoting reflective practice and educational change, little has been written about what it would mean for pre-service teachers to engage in action research. The author examines 11 pre-service teachers' experiences of action research and unravel ways in which they made connections among pedagogy, research, and change. The author contends that crafting an action-research course needs careful deliberation, because its content can powerfully influence the shape of teaching practice. Four critical components of such a course are explained: reflection and inquiry; learning about students; learning about pedagogical content knowledge; and learning about social justice and democracy. Through a close study of three teacher candidates' action-research studies, the author shows how they used this framework as a springboard to develop and enhance their commitments, ideas, and practices as beginning teachers. (Abstract vom Verlag übernommen).
Erfasst vonIPN - Leibniz-Institut für die Pädagogik der Naturwissenschaften und Mathematik an der Universität Kiel
Update2002_(CD)
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of curriculum studies" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: