Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inRavenscroft, Andrew
TitelDesigning e-learning interactions in the 21st century.
Revisiting and rethinking the role of theory.
QuelleIn: European journal of education, 36 (2001) 2, S. 133-156Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
BeigabenLiteraturangaben 95
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0141-8211; 1465-3435
SchlagwörterKognitionspsychologie; Medieneinsatz; Interaktion; Lernen; Lernprozess; Lerntheorie; Computer; Interaktives Lernen; Unterrichtstechnologie; Tutorensystem; Dialog; Online; Papert, Seymour; Pask, Gordon; Piaget, Jean; Wygotskij, Lew Semjonowitsch
AbstractIn this article, the author considers "research and development in e- learning in terms of learning processes and interactions that are stimulated, supported and favoured by innovative educational technologies. He examines relationships between learning theory and interaction design by reviewing and critiquing a relevant section of work that has been undertaken in the last 50 years. Implicit in this review is the development of an argument that emphasizes the role of collaborative dialogue and discourse in the learning process, with particular reference to Vygotsky's theory of development of higher mental processes. In evaluating the roles that computers can play in supporting effective educational interaction, the importance of dialogue models and dialogue games is proposed; and the implications which these paradigms hold for how we actually conceive of design are articulated." (DIPF/orig.)
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2002_(CD)
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "European journal of education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: