Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enAckers, Jim; Hardman, Frank
TitelClassroom interaction in Kenyan primary schools.
QuelleIn: Compare, 31 (2001) 2, S. 245-261Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
BeigabenLiteraturangaben 50; Tabellen 4; Grafiken 6
Spracheenglisch; englische Zusammenfassung
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0305-7925
SchlagwörterBeobachtung; Empirische Untersuchung; Kommunikation; Primarbereich; Interaktion; Unterrichtsgespräch; Unterrichtsforschung; Unterrichtsmethode; Unterricht; Kenia
AbstractThis article reports on a study of classroom interaction in Kenyan primary schools carried out as part of a national baseline study ... in 1998. The baseline was designed to provide a comprehensive picture of the quality of primary education as to allow the Kenyan Government to prioritise expenditure on resources to improve education in the republic and to assess the impact of any interventions. Video recordings of 102 lessons in English, mathematics and science were analysed using systematic observation, discourse analysis and a time-line analysis. The findings revealed the domination of transmissional forms of teaching, thereby providing little opportunity for pupils to question or explore ideal to help regulate their own thinking. The wider implications of the findings for improving the quality of classroom interaction in Kenyan primary schools are considered together with the training needs of teachers. (DIPF/orig.)
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2002_(CD)
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Compare" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: