Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enOsborn, Marilyn; u.a.
TitelBeing a pupil in England and France.
Findings from a comparative study.
QuelleAus: Kazamias, Andreas M. (Hrsg.): Education and the structuring of the European space. North-south, centre-periphery, identity-otherness. Athens: Seirios (1998) S. 339-359Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen 4
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Sammelwerksbeitrag
SchlagwörterFragebogenerhebung; Einstellung (Psy); Soziale Herkunft; Schule; Primarbereich; Lehrer; Lehrerrolle; Schüler; Lernen; Lernmotivation; Motivation; Interkultureller Vergleich; Professionalität; England; Frankreich
AbstractWe know relatively little about how young people define their school situation or how they see the role of school and of teachers in their lives.... This paper seeks particularly to examine the impact of national culture on attitudes to learning by exploring the social realty of schooling for pupils in the two contrasting educational systems of England and France. It draws upon data from a wider programme of comparative research [questionnaires were administered to 800 children in the top two years of primary school] in order to explore similarities and differences in educational experience and attitudes to schooling, teaching and learning of primary school children in the two countries. In particular, it is concerned to explore the relative significance of national culture and national context compared with differences in teacher professionalism and teaching approach in structuring pupil identities and perceptions of the social world of school. (DIPD/orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2001_(CD)
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: