Literaturnachweis - Detailanzeige
Autor/in | Svec, Vlastimil |
---|---|
Titel | Vyznam diagnostiky ucitelova pojeti vyuky v jeho pregradualni priprave. Gefälligkeitsübersetzung: Die Bedeutung der Diagnostik des Verständnisses von Lehrern hinsichtlich ihres Unterrichts und ihrer Ausbildung. |
Quelle | In: Pedagogika (Prag), 45 (1995) 2, S. 164-170 |
Beigaben | Literaturangaben |
Sprache | tschechisch |
Dokumenttyp | gedruckt; Zeitschriftenaufsatz |
ISSN | 0031-3815 |
Schlagwörter | Unterrichtsanalyse; Selbsteinschätzung; Diagnostik; Lehrerausbildung; Unterricht; Tschechische Republik |
Abstract | In the article there are defined the teacher's theories of teaching as a summary of his knowledge, conviction, opinions, expectations, attitudes and emotions relating to teaching. Methods of diagnostics of teacher's theories of teaching are described. ... The outcomes of diagnostics of the teacher's theories of teaching can be applied in seminars on educational disciplines and in consultation with students. In the conclusions attention is paid to the effectiveness of joining the diagnostic to autodiagnostics of the theacher's theories of teaching which is supported by the deeper self-reflection of students. (DIPF/ Abstract übernommen) |
Erfasst von | DIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main |
Update | 1997_(CD) |