Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inMacIntyre, Donald
TitelInitial teacher education as practical theorising: a response to Paul Hirst.
QuelleIn: British journal of educational studies, 43 (1995) 4, S. 365-383Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
BeigabenLiteraturangaben 19
Spracheenglisch; englische Zusammenfassung
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0007-1005
SchlagwörterPädagogik; Lehrerausbildung; Theorie; Großbritannien
AbstractThis article explores an approach to initial teacher education which emphasises the process of "practical theorising" as the context in which educational theory can contribute to this professional education. The practical theorising approach is exemplified by reference to the Oxford Internship Scheme, and the article focusses especially on arguments against a practical theorising approach presented by Paul Hirst in a commentary on the Oxford scheme. These arguments are concerned with : the need for a public rationally defended consensual body of professional knowledge; the unreasonable demands which a practical theorising approach makes of student-teachers; and the perceived failure of a practical theorising approach, at least in the Oxford context, to differentiate adequately among different kinds of theory and their place in initial teacher education. (DIPF/Abstract übernommen)
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update1997_(CD)
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "British journal of educational studies" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: