Literaturnachweis - Detailanzeige
Sonst. Personen | Sternberg, Robert J. (Hrsg.); Grigorenko, Elena L. (Hrsg.) |
---|---|
Titel | The psychology of abilities, competencies, and expertise. 1. publ. |
Quelle | Cambridge; New York, NY; Port Melbourne: Cambridge University Press (2003), xi, 280 S.
PDF als Volltext |
Beigaben | Diagramme |
Zusatzinformation | Inhaltsverzeichnis Leseprobe Verlagsangaben |
Sprache | englisch |
Dokumenttyp | online; gedruckt; Monographie |
ISBN | 0-521-00776-3; 0-521-80988-6; 978-0-521-00776-4; 978-0-521-80988-7 |
DOI | 10.1017/CBO9780511615801 |
Schlagwörter | Bildung; Kompetenz; Empirische Untersuchung; Forschung; Umwelteinfluss; Anpassung; Erfolg; Fähigkeit; Intelligenz (Psy); Kognition; Kognitive Entwicklung; Kognitive Kompetenz; Kompetenzerwerb; Leistungsfähigkeit; Persönlichkeitsmerkmal; Psychologie; Intelligenzmessung; Kindheit; Fachwissen; Musikalische Begabung; Biologie; Genetik; Geistige Behinderung; Entwicklung; Expertise; Erwachsener |
Abstract | Contents: Trait complexes, cognitive investment, and domain knowledge / Philip Ackerman and Margaret E. Beier - Intelligence as adaptive resource development and resource allocation : a new look through the lenses of SOC and expertise / Ralf T. Krampe and Paul B. Baltes - Developing childhood proclivities into adult competencies : the overlooked multiplier effect / Stephen J. Ceci, Susan M. Barnett, and Tomoe Kanaya - The search for general abilities and basic capacities : theoretical implications from the modifiability and complexity of mechanisms mediating expert performance / K. Anders Ericsson - On abilities and domains / Michael W. Connell, Kimberly Sheridan, and Howard Gardner - Expertise and mental disabilities : bridging the unbridgeable? / Elena L. Grigorenko - The early progress of able young musicians / Michael J.A. Howe and Jane W. Davidson - Expertise, competence, and creative ability : the perplexing complexities / Dean Keith Simonton - Biological intelligence / Robert J. Sternberg - What causes individual differences in cognitive performance? / Richard E. Mayer. |
Erfasst von | DIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main |
Update | 2022/1 |