Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inWelch, Anthony
TitelNew times, hard times: re-reading Comparative Education in an age of discontent.
QuelleAus: Discourse formation in comparative education. Frankfurt, Main: Lang (2003) S. 189-225Verfügbarkeit 
ReiheKomparatistische Bibliothek. 10
BeigabenLiteraturangaben
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Sammelwerksbeitrag
SchlagwörterBildungstheorie; Vergleichende Erziehungswissenschaft; Forschung; Hermeneutik; Vergleichende Forschung; Philosophie; Wissenschaft; Wissenschaftsgeschichte; Diskurs; Modernisierung; Theoriebildung; Zukunft
AbstractThis article first briefly illustrates certain counterpoints in Comparative Education, but without necessarily implying that there is any particular underlying sequence of theoretical trajectory. It also refers to the literature from modernization theory to illustrate some of the key differences or underlying assumptions associated with one or other position. In illustrating these three motifs, however, it is argued that there are limitations to each, which a more considered and critical view can surmount. In particular, it is argued that an unreconstructed post-modernity fails on a number of counts, as a means to re-vitalize the field of comparative education. Alternatives, based on the prospects for a critical hermeneutics of inter-cultural relations, are sketched, which it is argued may go some way to resolve the new set of contextual challenges, brought about by changed institutional, social and economic conditions, which clearly merit integration into the self-understanding of comparative education, and which arguably demand a new set of solutions. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2004_(CD)
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: