Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enEilks, Ingo; Ralle, Bernd
TitelParticipatory action research within chemical education.
QuelleAus: Ralle, Bernd (Hrsg.); Eilks, Ingo (Hrsg.): Research in chemical education - What does this mean? Aachen: Shaker (2002) S. 87-98Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Sammelwerksbeitrag
ISBN3-8322-0596-9
SchlagwörterUnterrichtsforschung; Unterricht; Fachdidaktik; Naturwissenschaftlicher Unterricht; Deutschland
AbstractParticipatory Action Research is recommended as a method for conducting research within chemical education. This can provide research on curriculum development and improved teaching strategies with a well-founded methodological framework. The objective is to establish an accepted methodological foundation for education research, to fit curriculum development better to the needs of practice, to ensure that research is of value for practical use, and thus to close the gaps between curriculum development, empirical research and teaching practice. The main aspects of the research strategy are discussed here. In addition, initial experiences that were made using this method are presented. They refer to a project that was designed to develop new, more efficient approaches to teaching the particulate nature of matter in lower secondary school chemistry.
Erfasst vonExterner Selbsteintrag
Update2007/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: