Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inMeyer, Hilbert
TitelWege und Werkzeuge zur Professionalisierung in der Lehrerbildung.
Paralleltitel: Ways and tools of the professionalisation of teacher education.
QuelleAus: Berufswissen des Lehrers und Bezugswissenschaften der Lehrerbildung. Leipzig: Univ.-Verl. (2002) S. 41-78Verfügbarkeit 
BeigabenLiteraturangaben 38; Abbildungen 6
Sprachedeutsch; englische Zusammenfassung
Dokumenttypgedruckt; Sammelwerksbeitrag
SchlagwörterWissen; Erfahrung; Handlungskompetenz; Leitbild; Selbsteinschätzung; Selbstreflexion; Erfahrung; Lehrer; Leitbild; Praxis; Theorie; Wissen; Handlungskompetenz; Selbsteinschätzung; Selbstreflexion; Berufssoziologie; Professionalität; Lehrer; Lehrerausbildung; Berufssoziologie; Praxis; Professionalität; Theorie
AbstractThis article is part of the publication of contributions delivered at the 24th annual conference of the Association for Teacher Education in Europe (ATEE), held at the University of Leipzig, 30.08.-05.09.1999. "In this introductory paper will be discussed how could be shaped a modern teacher training system, in which however, many classical elements would be included. In short case studies typical courses, chances and deficits of the professional socialization in study and profession of the teachers are presented. Aims and principles of a modern teacher training are characterized in a rather theoretical part: The students have to experience for themselves the contradiction between theory and practice; they have to learn to change between different perspectives and to stand the contradictions in the roles of a teacher. Those aims will be served by new-conceived places for learning, in which periods of initial teacher training and in service training can be better combined: workshops of writing and of research; cooperative schools; research-orientated practical training and excursions; participation in school development. New and old instruments for learning to change perspectives are used in these places for learning: seminars oriented to action, pedagogical case work, working on one's own biography, action research in schools and universities. This means that teacher training institutions should become real learning organisations, in which the students develop their personality and in which they can test themselves in practical work." (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2004_(CD)
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: