Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Sonst. PersonenSternberg, Robert J. (Hrsg.); Li-fang Zhang (Hrsg.)
TitelPerspectives on thinking, learning, and cognitive styles.
QuelleMahwah, NJ u.a.: Erlbaum (2001), X, 276 S.Verfügbarkeit 
ReiheEducational psychology
Beigabengrafische Darstellungen; Register 2
ZusatzinformationVerlagsangaben
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
ISBN0-8058-3430-3; 0-8058-3431-1
SchlagwörterEmpirische Forschung; Denken; Kognitive Entwicklung; Kognitiver Prozess; Australien; Denken; Lernen; Hochschule; Lerntheorie; Kognitive Entwicklung; Kognitiver Prozess; Empirische Forschung; Lernen; Lerntheorie; Hochschule; Australien
AbstractThis volume presents the most comprehensive, balanced, and up-to- date coverage of theory and research on cognitive, thinking, and learning styles, in a way that represents diverse theoretical perspectives; includes solid empirical evidence testing the validity of these perspectives; and shows the application of these perspectives to school situations as well as situations involving other kinds of organizations. ... The book's central premise is that cognitive, learning, and thinking styles are not abilities, but rather preferences in the use of abilities. Traditionally, [one] believed that people's successes and failures are attributable mainly to individual differences in abilities. However, ... research on the roles of thinking, learning, and cognitive styles in performance within both academic and nonacademic settings has indicated that they account for individual differences in performance that go well beyond abilities. New theories better differentiate styles from abilities and make more contact with other psychological literatures; recent research, in many cases, is more careful and conclusive than are some of the older studies. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2004_(CD)
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: