Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Sonst. PersonenHargreaves, Andy (Hrsg.); u.a.
TitelLearning to change.
Teaching beyond subjects and standards. Teaching beyond subjectes and standards.
QuelleSan Francisco, Calif.: Jossey-Bass (2001), XVIII, 222 S.Verfügbarkeit 
ReiheJossey-Bass education series
BeigabenLiteraturangaben 280; Register
ZusatzinformationInhaltsverzeichnis
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
ISBN0-7879-5027-0
SchlagwörterBildung; Empirische Untersuchung; Interview; Einstellung (Psy); Erfolg; Persönlichkeit; Bildungsstandards; Schulreform; Schule; Schulklasse; Lehrer; Leistungsbeurteilung; Curriculumreform; Belastung; Interdisziplinarität; Standard; Kanada
AbstractThe success of school reform measures greatly depends on the support and commitment of teachers. This book examines the realities of educational change from the frontline perspective to reform- minded teachers. It charts the perceptions and experiences of twenty- nine teachers in grades 7 and 8 from four school-districts - showing how they grappled with such initiatives as integrated curriculum, common learning standards, and alternative modes of assessment. This book moves beyond the bandwagons of rhetorical change and examines how these changes work in practice for better and for worse. The authors focus on how reform proposals have brought new complexities to teaching practice and why major investments of time and support are required if teaching innovations are to become lasting and effective. Most importantly, they highlight the intense emotional demands that school change imposes on teachers, and they outline practical strategies for helping teachers through the difficult transition process - thus ensuring that worthwhile reforms flourish and endure. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2004_(CD)
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: