Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inRiehl, Carolyn J.
TitelThe principal's role in creating inclusive schools for diverse students.
A review of normative, empirical, and critical literature on the practice of educational administration.
QuelleIn: Review of educational research, 70 (2000) 1, S. 55-81Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
BeigabenLiteraturangaben 200
Spracheenglisch; englische Zusammenfassung
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0034-6543
SchlagwörterFührung; Einstellungsänderung; Schule; Schulleiter; Schulverwaltung; Schüler; Gemeinde (Kommune); Forschungsstand; Integration; Literaturbericht; Praxis; Tätigkeit; Ethnische Gruppe; Minderheit; USA
AbstractPublic schools in the United States are serving a more heterogeneous student population now than ever before. ... This review explores the role of school administrators in responding to the needs of diverse students. Three administrative tasks are highlighted: fostering new meanings about diversity, promoting inclusive school cultures and instructional programs, and building relationships between schools and communities. Administrative work that accomplishes these tasks can be thought of as a form of practice, with moral, epistemological, constitutive, and discursive dimensions. Inclusive administration practice is rooted in the values of equity and social justice; it requires administrators to bring their full subjectivities to bear on their practice, and it implicates language as key mechanism for both oppression and transformation. (DIPF/orig.)
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2002_(CD)
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Review of educational research" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: