Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enMarsh, Herbert W.; Hau, Kit-Tai; Kong, Chit-Kwong
TitelLate immersion and language of instruction in Hong Kong High Schools: Achievement growth in language and nonlanguage subjects.
QuelleIn: Harvard educational review, 70 (2000) 3, S. 302-346Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
BeigabenLiteraturangaben 45; Tabellen 2; Grafiken 6
Sprachedeutsch; deutsche Zusammenfassung
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0017-8055
SchlagwörterEmpirische Untersuchung; Vergleichsuntersuchung; Schüler; Schülerleistung; Unterricht; Sprache; Bilingualer Unterricht; Fremdsprachenunterricht; Englisch; Chinesisch; Zweitsprachenerwerb; Leistung; Hongkong
AbstractIn this article, [the authors] evaluate the effects of instruction in the first language (Chinese) and the second language (English) on achievement using multilevel growth models for a large representative sample of Hong Kong students during their first three years of high school. For nonlanguage subjects, late immersion in English as the language of instruction had large negative effects. Immersion in English did have positive effects on English and, to a smaller extent, Chinese language achievement, but these effects were small relative to the large negative effects in nonlanguage subjects. Whereas previous research has shown positive effects for early-immersion programs that start in kindergarten where language demands are not so great, negative effects for this late-immersion program challenge the generality of these findings to high schools and, perhaps, theoretical models of second-language acquisition. (DIPF/ Orig.)
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2002_(CD)
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Harvard educational review" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: