Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enElen, Jan; Lowyck, Joost
TitelInstructional metacognitive knowledge: a qualitative study on conceptions of freshmen about instruction.
QuelleIn: Journal of curriculum studies, 32 (2000) 3, S. 421-444Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch; englische Zusammenfassung
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0022-0272
SchlagwörterInstruktionspsychologie; Lernpsychologie; Metakognition; Vorstellung (Psy); Lernen; Lernumgebung; Lehrmethode; Wissensvermittlung; Unterrichtserfolg; Unterrichtsgestaltung; Studienanfänger
AbstractMany studies have pointed to the limited direct effectiveness of instructional interventions and one explanation of this has drawn attention to the importance of 'instructional metacognitive knowledge'. In this exploratory study, instructional metacognitive knowledge of university freshmen is addressed by means of a survey covering: (a) instruction in general, (b) instruction in two different environments, and (c) specific delivery systems and concrete instructional interventions. While some differences appeared in the answers on different sets of questions, also large similarities were found. The results show students' knowledge about instruction to be mainly affected by their instructional experiences. The students' view is 'reactive' and places instructional agents at the core of the instructional process. The findings provide additional support for the importance of correspondence between learners' and teachers' views on instructional interventions if forms of support for students' learning are to be effective. (Abstract vom Verlag übernommen).
Erfasst vonIPN - Leibniz-Institut für die Pädagogik der Naturwissenschaften und Mathematik an der Universität Kiel
Update2001_(CD)
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of curriculum studies" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: