Literaturnachweis - Detailanzeige
Autor/inn/en | Cheng, Yin Cheong; Chan, Man Tak |
---|---|
Titel | Implementation of school-based management. A multi-perspective analysis of the case of Hong Kong. |
Quelle | In: International review of education, 46 (2000) 3-4, S. 205-232Infoseite zur Zeitschrift |
Beigaben | Literaturangaben 65 |
Sprache | englisch; deutsche Zusammenfassung; englische Zusammenfassung; französische Zusammenfassung; russische Zusammenfassung; spanische Zusammenfassung |
Dokumenttyp | gedruckt; Zeitschriftenaufsatz |
ISSN | 0020-8566 |
Schlagwörter | Empirische Untersuchung; Autonomie; Bildungsmanagement; Schulpolitik; Schulreform; Schule; Schulleitung; Schulorganisation; Lehrer; Organisationsentwicklung; Dezentralisierung; Durchführung; Effizienz; Personal; Hongkong |
Abstract | The implementation of school-based management reform is a complicated process involving changes not only in structures and political relations but also in social interactions and cultural elements at both school and system levels. The lack of mulit-perspectives in the analysis of school reforms sets a tight limitation on the understanding and implementation of school-based management. This paper aims to apply the structural perspective, the human resource perspective, the political perspective, and the cultural perspective to review and analyse the case of Hong Kong in implementing school-based management. (DIPF/orig.) |
Erfasst von | DIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main |
Update | 2001_(CD) |