Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enIzquierdo, M.; García, P.; Sanmartí, N.; Espinet, M.
TitelApplications of a model shift of scientific knowledge: from the metaphor of the 'book' to the metaphor of 'discourse.
QuelleAus: Papers of the 25th ATEE Annual Conference. Barcelona: ATEE (2000) S. 77-86Verfügbarkeit 
BeigabenLiteraturangaben 16; Abbildungen 4; Tabellen 1
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Sammelwerksbeitrag
SchlagwörterWissensgesellschaft; Schule; Lehrerausbildung; Curriculum; Lehrmittel; Schulbuch; Naturwissenschaftlicher Unterricht; Europäische Dimension; Schlüsselqualifikation; Diskussion; Spanien
AbstractThe authors submit the results of an analysis which has shown deep contradictions between the aims of science education stated in the science curriculum for Spanish secondary schools and traditional classroom management which is based on textbooks or notes handed out by the teacher. They found that these contradictions have as an origin a shift in the social conception of scientific knowledge; now the focus is put on the ability to interpret and to intervene on phenomena, rather than on the repetition of formulas and the demonstration of laws and theorems without understanding their experimental meaning. The authors carried out action-research, elaborating a proposal of innovation that is analysed and controlled with specific instruments that are used to collect data from students' texts and to evaluate them. Their proposal develops cognitive- linguistic skills (describe, argument, explain, justify, define, compare) through systematic writing of texts with different superstructures. (DIPF/ orig./Ba.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2004_(CD)
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: