Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inLing, Lorraine M.
TitelAn era of multiple experts: teacher education in the new millennium.
QuelleAus: Byrne, Kieran R. (Hrsg.): Teacher education in the 21st century. Papers from the 23rd Annual Conference of the Assocation for Teacher Education in Europe (ATEE) held at Mary Immaculate College, Limerick, August 1998. Brussels: ATEE (2000) S. 416-428Verfügbarkeit 
BeigabenLiteraturangaben 2
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Sammelwerksbeitrag
SchlagwörterZukunftsorientierung; Lehrerausbildung; Verantwortung; Innovation; Australien
AbstractTeacher education is challenged to attempt to address and unpack the discernible features of the new millennium. In preparing future teachers and in up-dating the knowledge of experienced teachers, teacher educators are required to come to terms with the post- traditional era.... Teacher education for a post-traditional era is, by definition, unsusceptible to pre-determined outcomes or to precise description.... This era will be marked by a proliferation of experts.... With this in mind, the author posits some directions for teacher education which are listed under fifteen headings, respectiveley one for every letter of the word post-traditional - from P for programs to L for leap. (DIPF/orig./St.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2002_(CD)
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: