Literaturnachweis - Detailanzeige
Autor/in | Seel, Helmut |
---|---|
Titel | "Allgemeine Didaktik" ("General Didactics") and "Fachdidaktik" ("Subject Didactics"). |
Quelle | Aus: Didaktik/Fachdidaktik as science(-s) of the teaching profession? Umeå: TNTEE (1999) S. 13-20
PDF als Volltext |
Reihe | TNTEE Publications. 2,1 |
Beigaben | Literaturangaben 10; Abbildungen 5 |
Sprache | englisch; englische Zusammenfassung |
Dokumenttyp | online; gedruckt; Sammelwerksbeitrag |
DOI | 10.13140/RG.2.1.2646.4726 |
Schlagwörter | Bildung; Bildungsbegriff; Erziehungswissenschaft; Begriff; Anthropologie; Lehrerausbildung; Didaktik; Fachdidaktik; Fachwissenschaft; Studieninhalt; Definition; Deutschland; Österreich |
Abstract | This chapter discusses the relationship between "Allgemeine Didaktik" (General Didactics) and "Fachdidaktik" (Subject Didactics) and draws particular attention to the importance of the conception of "Bildung" in German pedagogy. With regard to Bildung this is seen to be central to the "anthropological basics and foundations" of educational sciences ("Erziehungswissenschaften"). The chapter discusses the nature of Didaktik which can be seen as the science whose subject is the planned (institutionalised and organised) support for learning to acquire Bildung. (DIPF/Orig.). |
Erfasst von | DIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main |
Update | 2005_(CD) |