Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inInglessi, Chryssi
Titel"... And then she sang a Turkish song": in-service teacher's training on intercultural education.
Paralleltitel: "Et ainsi chanta-t-elle une chanson turque": formation continue des enseignants a l'interculturel.
QuelleAus: Beyond one's own backyard. Athens: Society for the Study of Human Sciences (1996) S. 189-202Verfügbarkeit 
BeigabenLiteraturangaben 15
Spracheenglisch; englische Zusammenfassung; französische Zusammenfassung
Dokumenttypgedruckt; Sammelwerksbeitrag
SchlagwörterEvaluation; Kind; Schule; Primarbereich; Lehrerausbildung; Lehrerfortbildung; Multikulturelle Erziehung; Interdisziplinarität; Ethnische Minderheit; Migrant; Forschungsprojekt; Europa; Griechenland
AbstractIn 1994 an interdisciplinary action research programme addressed to primary school teachers was conducted at a school in Athens with 65% minority pupils. It was designed: a) to bring into focus the attitudes and practices of primary school teachers faced with the difficult taks of educating minority children; b) to serve as a pilot approach to teacher training in the dynamics of discrimination; and c) to provide the base on which to develop multicultural education material addressed to both teachers and pupils. In-service contact with teachers and the sharing of their experience proved essential to the conceptualization of the complex and multiply charged issue of the presence of minority children in the Greek school system. It led the team to an understanding of discrimination, through a better grasp of its workings, its manifestations, and its destructive potential. On the other hand, the active participation of teachers in sessions which aimed at a cognitive/emotional integration of material resulted in greater awareness of the minorities' entitlement to basic human rights, even if it did not meet teacher's expectations in providing "concrete solutions" to problems they faced in practice. (DIPF/abstract taken from the original).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update1998_(CD)
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: