Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inGöhlich, Michael
TitelLearning landscape and home?
Studies of the postmodern classroom and its historical forerunners.
QuelleAus: Wulf, Christoph (Hrsg.): Education in Europe. An intercultural task. Network Educational Science Amsterdam Triannual Network Conference, Budapest, Hungary, September 15 - 19, 1993. Münster u.a.: Waxmann (1995) S. 99-104
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
ReiheEuropean studies in education. 3
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Sammelwerksbeitrag
ISBN3-89325-258-4
URNurn:nbn:de:0111-opus-15610
SchlagwörterBildungsgeschichte; Postmoderne; Schule; Klassenraum; Raumgestaltung; Schulbau; Grundschule; Lernumgebung; Raumentwicklung; Historische Perspektive; Raumnutzung; Frühe Neuzeit; Dezentralisierung; Lebensweltbezug; Reform; Selbstorganisation; 60er Jahre; Deutschland (bis 1945); Deutschland-BRD
AbstractAs in other western societies, since the end of the 1960s a reform of the environment within the school, especially a reform of the classroom, can be observed in West German primary schools. The reformers want to disengage from the blank, empty, centralized and militarily organized classroom, which was established in the late 19th century as 'modernization' opposed to the ancient school room practice and which has after-effects until today. So-called 'open classrooms' began to arise and constitute a postmodern type of schoolroom. [The author sees and describes four tendencies as characteristic of the reform: (1) decentral organization, (2) simulation of the adventurous and natural incentives of the world outside the school, (3) simulation of home, familiarity and security and (4), increasing weight of self-control and self-orientation.] (Orig./DIPF/ms).
Erfasst vonExterner Selbsteintrag
Update2015/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: