Literaturnachweis - Detailanzeige
Sonst. Personen | Pehkonen, Erkki (Hrsg.) |
---|---|
Institution | Helsingin Yliopisto |
Titel | Norma-94 Conference; Proceedings of the Nordic Conference on Mathematics Teaching (Norma-94) in Lahti 1994. |
Quelle | Helsinki: Univ. (1995), 207 S. |
Reihe | Research report / University (Helsinki). Department of Education. 141 |
Beigaben | Literaturangaben |
Sprache | englisch; finnisch; englische Zusammenfassung |
Dokumenttyp | gedruckt; Monographie |
ISBN | 951-45-7003-0 |
Schlagwörter | Lernen; Lerntheorie; Selbstständiges Lernen; Didaktik; Unterrichtsforschung; Unterrichtsmethode; Interaktives Lernen; Unterrichtsmaterial; Fachdidaktik; Geometrieunterricht; Mathematikunterricht; Konferenzschrift; Leistungsmessung; Praxis |
Abstract | The main purpose of the NORMA-94 conference was to study the influence of the latest learning theories of the practice of teaching mathematics, and to give examples how to realise these ideas in school practice.... The focus of the current conference was just to help to bridge the gap between the theory and practice.... The themes of the 33 paper sessions dealt with a varied range of topics, and on different levels, from elementary school to university. (DIPF/orig.). |
Erfasst von | DIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main |
Update | 1997_(CD) |