Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enAbrahams, Frederick F.; Sommerkorn, Ingrid N.
TitelPromoting gender awareness in the classroom.
An example from Germany.
QuelleAus: Reflections on educational achievement. Muenster, Westfalen: Waxmann (1995) S. 8-24Verfügbarkeit 
BeigabenLiteraturangaben 22
Spracheenglisch; englische Zusammenfassung
Dokumenttypgedruckt; Sammelwerksbeitrag
SchlagwörterBildungschance; Geschlechtsspezifische Sozialisation; Junge; Koedukation; Schule; Unterricht; Naturwissenschaftlicher Unterricht; Mädchen; Deutschland
AbstractIs there a gender bias in the transmission of knowledge in coeducational instiutions of learning and, if so, does coeducational schooling itself act to perpetuate unequal educational experiences for girls in relation to boys? Are teachers themselves aware of the role played by gender in their teaching and, if not, what can be done to remedy the situation? This paper addresses itself to such questions. It points out the cost, both in emotional and cognitive terms, that girls pay for having to accommodate to a male-oriented coeducational system; lower self- esteem, a more passive classroom role and discouragement in developing skills needed for employment in the upper echelons of tomorrow's technological work force. In the paper it will be then discussed a Hamburg project designed to sensitize teachers and educational administrators to gender inequities - "Netzwerk LINT". It addresses problems of gender awareness in teacher behavior, classroom dynamics, curricular materials and single-sex vs. coeducational settings. (DIPF/orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update1999_(CD)
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: