Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Sonst. PersonenParson, Laura (Hrsg.); Ozaki, C. Casey (Hrsg.)
TitelTeaching and Learning for Social Justice and Equity in Higher Education.
Virtual Settings. 1st ed. 2022.
QuelleCham: Springer International Publishing (2022), XIX, 343 S.
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
BeigabenIllustrationen 18; farbige Illustrationen 13
ZusatzinformationZusammenfassung
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Monographie
ISBN978-3-030-88607-3; 978-3-030-88608-0; 978-3-030-88609-7; 978-3-030-88610-3
DOI10.1007/978-3-030-88608-0
SchlagwörterDigitale Medien; Lehrer; Lehrerbildung; Training; Unterrichtstechnologie; Lehren; Hochschulbildung; Lehrer; Lehrerbildung; Lehren; Unterrichtsmedien; Unterrichtstechnologie; Training; Hochschulbildung; Hochschulbindung; Hochschulsystem
AbstractThis book focuses on research-based teaching and learning practices that promote social justice and equity in higher education. The fourth volume in a four-volume series, this book critically addresses virtual and remote classroom settings. Chapters explore contexts within and outside the classroom, including a history of online learning; research on student engagement and perceptions; specific, actionable pedagogical or curriculum recommendations; and the application of traditional learning theories in virtual settings. The volume also explores how online education, through a technopositivist lens, promotes and reinforces sexist, racist, and gendered behaviors, as well as the role of the "student as consumer," troubling education in virtual settings in a way that allows for deeper discussion about how to make virtual education emancipatory and empowering. Contents: 1. Introduction -- 2. Examination of virtual and online education settings through a social justice lens -- 3. A review of online technologies and tools to promote learning through a social justice lens -- 4. Promoting equitable access to content through learning management systems -- 5. Best practices to employ kinesthetic and hands-on learning in virtual settings -- 6. Considering equitable access to course content through asynchronous online learning -- 7. Creating collaborative opportunities for learning in the virtual classroom -- 8. Faculty Development programming for developing competence in online classroom settings -- 9. Providing Title IX and other cultural awareness and competency training online -- 10. Assessing learning in the virtual classroom -- 11. Conclusion.
Erfasst vonUniversitätsbibliothek der Humboldt-Universität zu Berlin
Update2022/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: