Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inAlexander, Nikola A.
TitelRace, poverty, and the student curriculum: Implications for standards policy.
QuelleIn: American educational research journal, 39 (2002) 3, S. 675-693Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
BeigabenLiteraturangaben 28; Tabellen 5
Spracheenglisch; englische Zusammenfassung
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0002-8312; 1935-1011
DOI10.3102/00028312039003675
SchlagwörterEmpirische Untersuchung; Soziale Herkunft; Armut; Curriculum; Schüler; Schulpolitik; USA; Schulpolitik; Soziale Herkunft; Curriculumreform; Ethnische Gruppe; Minderheit; Sekundarschule; Schüler; Curriculum; Curriculumreform; Fächerwahl; Armut; Sozioökonomische Lage; Standard; Ethnische Gruppe; Minderheit; New York, N.Y.; USA
AbstractThe purpose of this article is to examine the links between the minority and poverty status of public secondary schools and course- taking patterns within those schools. This analysis looks at the 1984 Regents Action Plan in New York State to explore the role of standards-based policies in altering the connections between schooling context and curriculums. The findings show that, on average, schools increased student participation in traditional and advanced courses in the six years immediately following the plan, in comparison with the four years preceding it. It is significant to note that in the ten- year period studied (1980-1990) the links between course-taking patterns and the minority and poverty status of schools persisted in big city school districts but were somewhat weaker for schools in the rest of New York State. However, school size plays an increasingly important role for schools in all locations. The magnitude of the associations between size and course-taking patterns increased in the years after standards-based reform, suggesting that standards are not a cure-all for the ills of high schools. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2005_(CD)
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "American educational research journal" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: