Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inWindschitl, Mark
TitelFraming constructivism in practice as the negotiation of dilemmas.
An analysis of the conceptual, pedagogical, cultural, and political challenges facing teachers.
QuelleIn: Review of educational research, 72 (2002) 2, S. 131-175Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
BeigabenLiteraturangaben 170; Tabellen 2
Spracheenglisch; englische Zusammenfassung
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0034-6543
SchlagwörterWissen; Lehrer; Lehren; Unterrichtsmethode; Unterrichtstheorie; Unterricht; Konstruktivismus; Forschungsstand; Literaturbericht
AbstractClassroom teachers are finding the implementation of constructivist instruction far more difficult than the reform community acknowledges. This article presents a theoretical analysis of constructivism in practice by building a framework of dilemmas that explicates the conceptual, pedagogical, cultural, and political planes of the constructivist teaching experience. In this context, "constructivism in practice" is a concept situated in the ambiguities, tensions, and compromises that arise among stakeholders in the educational enterprise as constructivism is used as a basis for teaching. In addition to providing a unique theoretical perspective for researchers, the framework is a heuristic for teachers, providing critical questions that allow them to interrogate their own beliefs, question institutional routines, and understand more deeply the forces that influence their classroom practice. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2005_(CD)
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Review of educational research" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: