Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enSamuelowicz, Katherine; Bain, John D.
TitelIdentifying academics orientations to assessment practice.
Gefälligkeitsübersetzung: Die Identifikation der Ausrichtungen von Hochschullehrern auf Bewertungspraktiken.
QuelleIn: Higher education, 43 (2002) 2, S. 173-201Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
BeigabenLiteraturangaben 33; Tabellen 4
Spracheenglisch; englische Zusammenfassung
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0018-1560; 1573-174X
DOI10.1023/A:1013796916022
SchlagwörterEinstellung (Psy); Selbsteinschätzung; Lernen; Lehre; Studium; Hochschullehrer; Studienerfolg; Studienleistung; Bewertung; Bewertungssystem; Student; Ausland; Australien
AbstractTwenty academics from five disciplines in Australian universities were interviewed about the assessments they usually employ in their undergraduate classes. The interviews focussed upon their beliefs about the nature and function of their assessments relative to what they had taught, and on the characteristics of good and poor performances. Using a grounded categorisation method, the interview transcripts were analysed for the academics' global orientations to assessment practice, and six categories emerged. These were further analysed for the beliefs implicitly constituting them, and six qualitative belief dimensions emerged, resulting in a matrix in which each of the six orientations to assessment practice was described in terms of its unique profile of six beliefs. The orientations could be ordered along a continuum anchored at one end by an emphasis on knowledge reproduction and at the other by an emphasis on knowledge construction and/or transformation. This ordering was strongly related to the orientations to teaching and learning obtained in an earlier interview which, in turn, had been ordered according to their emphasis on teaching-centred versus learning-centred beliefs (Samuelowicz and Bain 2001). The findings are related to the literature concerned with the influence of educational beliefs on practice. (HRK/text adopted).
Erfasst vonInstitut für Hochschulforschung (HoF) an der Martin-Luther-Universität Halle-Wittenberg; Hochschulrektorenkonferenz, Bonn
Update2004_(CD)
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Higher education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: