Literaturnachweis - Detailanzeige
Autor/in | Nath, Samir R. |
---|---|
Titel | The transition from non-formal to formal education: The case of Brac, Bangladesh. |
Quelle | In: International review of education, 48 (2002) 6, S. 517-524Infoseite zur Zeitschrift |
Beigaben | Literaturangaben 7; Grafiken 1 |
Sprache | englisch; deutsche Zusammenfassung; englische Zusammenfassung; französische Zusammenfassung; russische Zusammenfassung; spanische Zusammenfassung |
Dokumenttyp | gedruckt; Zeitschriftenaufsatz |
ISSN | 0020-8566 |
Schlagwörter | Empirische Untersuchung; Formale Bildung; Non-formale Bildung; Schule; Schullaufbahn; Übergang; Primarbereich; Schulerfolg; Ländlicher Raum; Abbruch; Bangladesch |
Abstract | In Bangladesh five-year primary education is provided by the formal system and non-formal schools which are "mostly established by the non-governmental development organisations, three-quarters of them by the BRAC (formerly known as Bangladesh Rural Advancement Committee)." Over 90 % of pupils at primary level are enrolled in the formal system and 8.5 % in non-formal schools. The article describes the BRAC program and examines one cohort of graduates from BRAC concerning their continuation of education respectively dropout after they have enrolled in formal schools. (DIPF/Bi.) |
Erfasst von | DIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main |
Update | 2004_(CD) |