Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enMarsh, Herbert W.; Kleitman, Sabina
TitelExtracurricular school activities: the good, the bad and the nonlinear.
QuelleIn: Harvard educational review, 72 (2002) 4, S. 464-514Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
BeigabenLiteraturangaben 57; Tabellen 8; Grafiken 1; Anhang 1
Spracheenglisch; englische Zusammenfassung
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0017-8055
SchlagwörterEmpirische Untersuchung; Bildungsniveau; Beeinflussung; Selbstbewusstsein; High School; Schüler; Schülerleistung; Lernmotivation; Außerschulische Tätigkeit; Außerunterrichtliche Aktivität; Sport; Berufsziel; Freizeitverhalten; Leistung; Benachteiligtes Kind; USA
AbstractThe authors examine the effects of participation in extracurricular school activities (ESAs) on grade-twelfe and post-secondary outcomes (e.g. school grades, coursework selection, homework, educational and occupational aspirations, self-esteem, freedom from substance abuse, number of university applications, and highest educational level). Their analyses are grounded in three theoretical models ... They find that ... there were some small nonlinear effects - monotonic increases over most of the ESA range, but diminishing returns for extremely high levels of ESA. ... School-based ESAs were more beneficial than out-of-school activities, and the most beneficial ESAs included both non-academic (sports, student government, school publications, and performing arts) and academic activities. Finally. ... ESAs benefited socioeconomically disadvantaged students as much or more than advantaged students. In summary, the authors' findings support the conclusion that ESAs foster school identification / commitment that benefits diverse academic outcomes, particularly for socioeconomically disadvantaged students who are least well served by the traditional educational curriculum. (DIPF/Orig.)
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2004_(CD)
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Harvard educational review" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: