Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enHargreaves, Andy; Earl, Lorna; Schmidt, Michele
TitelPerspective on alternative assessment reform.
QuelleIn: American educational research journal, 39 (2002) 1, S. 69-95Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
BeigabenLiteraturangaben 60
Spracheenglisch; englische Zusammenfassung
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0002-8312; 1935-1011
DOI10.3102/00028312039001069
SchlagwörterEmpirische Untersuchung; Methode; Einstellung (Psy); Lehrer; Schüler; Lernerfolg; Schülerleistung; Messverfahren; Innovation; Leistung; Leistungsmessung; Reform; Kanada; Ontario
AbstractThis article examines classroom assessment reform from four perspectives: ... 1) The technological perspective focuses on issues of organization, structure, strategy and skill in developing new assessment techniques. 2) The cultural perspective examines how alternative assessments are interpreted and integrated into the social and cultural context of schools. 3) The political perspective views assessment issues as being embedded in and resulting from the dynamics of power and control in human interaction. Here assessment problems are caused by inappropriate use, political and bureaucratic interference, or institutional priorities and requirements. 4) The postmodern perspective is based on the view that in today' s complex and uncertain world, human beings are not completely knowable and that "authentic" experiences and assessments are fundanmentally questionable. ... Teachers were interviewed about their personal understanding of alternative forms of assessment; about how they had aquired this understanding; how they integrated changes into their practices; what these practices looked like; what successes and obstacles they encountered during implementation; and what support systems had been provided for them. (DIPF/Orig.)
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2003_(CD)
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "American educational research journal" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: