Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enChang, Chun-Yen; Weng, Yu-Hua
TitelAn exploratory study on students' problem-solving ability in earth science.
QuelleIn: International journal of science education, 24 (2002) 5, S. 441-451Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0950-0693
SchlagwörterInterview; Problemlösen; Test; Fachwissen; Geowissenschaften; Lösungsstrategie
AbstractIn this paper, we explore the interrelationship between students' problem-solving ability and their science-process skills in the area of earth science. Participants were 195 earth science students enrolled in four science classes at four senior high schools in Taipei City and the County of Taiwan. Statistical analyses indicated that a significantly moderate correlation existed between students' problem-solving ability and their science process skills. Results of t-test also revealed that there were significant mean differences in students' skills of observation, data interpretation, and hypothesis formulation between higher-level and lower-level problem solvers. Semi-structured interviews revealed that the higher-level problem solver performed better on the problem-solving processes than the lower-level problem solver.
Erfasst vonLehrstuhl Didaktik der Physik, Ludwig-Maximilians-Universität München
Update2003_(CD)
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "International journal of science education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: