Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inBou Jaude, Saouma
TitelBalance of scientific literacy themes in science curricula: the case of Lebanon.
QuelleIn: International journal of science education, 24 (2002) 2, S. 139-156Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0950-0693
SchlagwörterBildungsforschung; Methode; Gesellschaft; Interaktion; Fachwissen; Curriculum; Naturwissenschaftliche Bildung; Technik; Libanon
AbstractThe purpose of this study was to investigate the balance of scientific literacy themes in the new Lebanese science curriculum in an attempt to find out whether or not this curriculum has the potential to prepare scientifically literate citizens. The general objectives (goals), introductions, objectives, instructional objectives, and activities for Grades 1, 2, 4, 5, 7, 8, 10 and 11 of the Lebanese science curriculum were analysed and categorized using a framework developed for the purposes of the study. Results show that the Lebanese curriculum emphasizes the knowledge of science, the investigative nature of science, and the interactions of science technology and society, but neglects 'science as a way of knowing'. While 'science as a way of knowing' appears clearly in the general objectives of science education, the more detailed the curriculum becomes, the less evident is the emphasis on this aspect of scientific literacy.
Erfasst vonLehrstuhl Didaktik der Physik, Ludwig-Maximilians-Universität München
Update2003_(CD)
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "International journal of science education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: